Organizations
Ondersteuning bij het herzien van organisatorische en operationele modellen, processen en efficiëntie
Advies in wijzigingen en omgaan met verandering
Wat we bieden
Aanpassingsvermogen, een evolutief karakter en veerkracht van het operationele model van een onderneming zijn essentiële elementen voor duurzaamheid en de prestatie van de organisatie.
Daarnaast is pragmatisme in de werking van een onderneming een belangrijke factor voor efficiëntie en resultaatgerichtheid.


- Procesanalyse en prestatie-evaluatie
- Identificatie van sterke punten en verbeteringen
- Doeltreffendheid van complementariteit
Ondernemingen evolueren, net zoals het professionele leven van iedereen.
Evolutie brengt verandering met zich mee, en verandering vereist anticipatie, communicatie en begeleiding. Het is belangrijk om deze goed in te schatten, want veranderingen kunnen menselijke, organisatorische, strategische en/of financiële gevolgen hebben – zelfs nog na de implementatie.”


- Mensen/entiteiten die verantwoordelijk zijn voor een project of transformatie, ondersteunen
- Rekening houden met de gevolgen van veranderingen op de organisatie, op de klanten en op de interne mensen
- Rekening houden met de gevolgen van een implementatie op BAU
We zien een verandering in de stabiliteit van de uitgeoefende beroepen en functies. Waar we het vroeger hadden over interne mobiliteit, spreken we vandaag over een trend van professionele volatiliteit. Mensen veranderen gemakkelijker – en zelfs sneller – van functie, werkgever of beroep. Dit leidt tot een groeiende nood aan het kapitaliseren en structureren van kennis en knowhow.
Knowledge Management (KM) is fundamenteel voor elke onderneming. Het behoud en de valorisatie van kennis en ‘best practices’ hebben een positieve impact op innovatie, productiviteit, kwaliteit en duurzame optimalisatie – evenals op het integreren van gegevens in de digitale omgeving.


- Principe van het behouden en benutten van kennis en expertise
- Een model voorzien voor onderhoud en continue integratie van data en informatie
Aanpak

01
Gesprek
Een gesprek om de waarden, cultuur en behoeften van de onderneming te begrijpen
02
Tailor made voorstel
Na het gesprek zal een voorstel op maat worden voorgesteld